کارلاین

کارلاین

Karline
کارلاین

کارلاین

Karline

دانلود مجموعه 20 کارت ویزیت دو رو لایه باز psd (مجموعه دوم)


مجموعه 20 کارت ویزیت دو رو لایه باز psd (مجموعه دوم)

این مجموعه شامل کارت ویزیتهای جدید به همراه رنگ بندیهای مختلف است

دانلود مجموعه 20 کارت ویزیت دو رو لایه باز psd (مجموعه دوم)

مجموعه 20 کارت ویزیت دو رو لایه باز psd
کارت ویزیت
کارت ویزیت psd
کارت ویزیت لایه باز
business card
کارت مغازه
مجموعه کارت ویزیت
پک کارت ویزیت
پکیج کارت ویزیت
کارت ویزیت جدید
کارت ویزیت زیبا
کارت ویزیت مدرن
فتوشاپ
psd
دسته بندی فایل های لایه باز و PSD
فرمت فایل rar
حجم فایل 32595 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

مجموعه دوم 20 کارت ویزیت دو رو لایه باز با فرمت psd (فتوشاپ)

این مجموعه شامل کارت ویزیتهای جدید به همراه رنگ بندیهای مختلف است.

این دومین پک از مجموعه های  چهارگانه کارت ویزیت است که با تنوع و طراحیهای زیبا و مدرن میتواند به راحتی نیاز هر طراح ،گرافیست یا کسانیکه خودشان دوست دارند کارت خودشان را طراحی کنند رفع کند.

تصاویر زیر بخشی از این پکها را نشان میدهد

 

کارت ویزیتهای جدید 

 

مجموعه 20 کارت ویزیت دو رو لایه باز psd

کارت ویزیت

کارت ویزیت psd

کارت ویزیت لایه باز

business card

کارت مغازه

مجموعه کارت ویزیت

پک کارت ویزیت

پکیج کارت ویزیت

کارت ویزیت جدید

کارت ویزیت زیبا

کارت ویزیت مدرن

فتوشاپ

psd

مجموعه 20 کارت ویزیت دو رو لایه باز psdکارت ویزیتکارت ویزیت psdکارت ویزیت لایه بازbusiness cardکارت مغازهمجموعه کارت ویزیتپک کارت ویزیتپکیج کارت ویزیتکارت ویزیت جدیدکارت ویزیت زیباکارت ویزیت مدرنفتوشاپpsd

دانلود مجموعه 20 کارت ویزیت دو رو لایه باز psd (مجموعه دوم)

دانلود پاورپوینت تئوریها و کاربردهای انگیزش در سازمان


پاورپوینت تئوریها و کاربردهای انگیزش در سازمان

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان تئوریها و کاربردهای انگیزش در سازمان در حجم 81 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت رفتار سازمانی و مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت

دانلود پاورپوینت تئوریها و کاربردهای انگیزش در سازمان

دانلود پاورپوینت تئوریها و کاربردهای انگیزش در سازمان 
پاورپوینت تئوریهای انگیزش در سازمان
پاورپوینت کاربردهای انگیزش در سازمان
پاورپوینت تئوریها و کاربردهای انگیزش 
تعریف انگیزش 
انواع نظریه های انگیزش 
مهم ترین مدلهای محتوایی 
انواع تئوری های فرآیندی 
تئوری انتظار وروم
فرمول تئوری انتظار 
مدل انگیزشی پورتر و لاولر
تئوری برابری 
کیفیت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1912 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 81

عنوان: پاورپوینت تئوریها و کاربردهای انگیزش در سازمان

دسته: مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت رفتار سازمانی- مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 81 اسلاید

این فایل در زمینه " تئوریها و کاربردهای انگیزش در سازمان " می باشد که در حجم 81 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درسهای مدیریت رفتار سازمانی- مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

تعریف انگیزش

نمودار رابطه بین انگیزه ، رفتار و هدف

شکل ساده فرآیند انگیزش

نیاز

سائق

مشوق انگیزه های ابتدایی

انگیزه های عمومی

تعدادی از انگیزه های عمومی

فرق انگیزه های ابتدایی با عمومی

انگیزه دلبستگی

انگیزه های ثانوی

انگیزه قدرت

انگیزه پیشرفت

ویژگی های افراد دارای انگیزه پیشرفت بالا

انگیزه پیوستگی

انگیزه ایمنی

راه های تأمین انگیزه ایمنی

انگیزه مقام

انواع نظریه های انگیزش

نظریه های محتوایی ( Content  theories )

نظریه های فرآیندی ( Process  theories )

مهم ترین مدلهای محتوایی

سلسله مراتب نیازهای مازلو

ویژگی های تئوری مازلو

تئوری  x و y

پیش فرض های تئوری x

مفروضات تئوری y

انسان بالغ آرجریس

ویژگی های افراد نابالغ

ویژگی های بلوغ رفتاری

راه های مبارزه با تقاضاهای نا همگون سازمانی

تئوری دو عاملی هرزبرگ

جدول عوامل بهداشتی و برانگیزاننده

عوامل بهداشتی

عوامل برانگیزاننده

مشاغل انگیزشی از نظر هرزبرگ

جدول اقتضایی مدل هرز برگ

انتقادات بر مدل هرزبرگ

تئوری ERG  آلدرفر

رابطه ERG با نیازهای مازلو

علت بروز یک نیاز

خواسته های کارکنان از سازمان

تئوری های فرآیندی انگیزش

انواع تئوری های فرآیندی

تئوری انتظار وروم

میزان انگیزش در تئوری انتظار

فرمول تئوری انتظار

مقادیر والانس

نمودار تئوری انتظار

مدل انگیزشی پورتر و لاولر

مهم ترین مسئله مدل پورتر و لاولر

فرق مدل پورتر با اندیشه های سنتی

مدل انگیزشی پورتر و لاولر

تئوری برابری

داده ها و ستاده های فرد به سازمان

نمودار تئوری عدالت

تئوری اسناد

فرآیند اسناد

مراحل فرآیند اسناد

اسناد و نحوه کنترل

ابعاد مؤثر در نوع اسناد

خطای اسناد اساسی ( Fundamental )

خطای خود خدمتی ( self – serving )

نمودار خلاصه اسنادها

کاربرد تئوری های انگیزش

کیفیت زندگی کاری (QWL )

نمودار گرایش های مختلف طراحی شغل

نمودار غنی سازی و توسعه شغل

مدل خصوصیات شغل

پنج بعد اصلی یک شغل

مدل خصوصیات شغل هاکمن - اُلدهام

فرمول MPS

مدل SIPA

نمودار تئوری هدف گذاری انگیزش کار «لاک»

نمودار تئوری کنترل

خود اتکایی

نمودار کاربرد هدف گذاری و عملکرد سیستم

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

دانلود پاورپوینت تئوریها و کاربردهای انگیزش در سازمان

دانلود گزارش کارآموزی وکالت و امور حقوقی


گزارش کارآموزی وکالت و امور حقوقی

حقوق ، عدالت، قانونمندی و قانونگرایی از شعارهای است که حکومتهای بسته به شدت و ضعف علاقمندیشان به آنها سر می دهند، حکومتها خود را وفادار به این مسایل و اجرای قانون ورعایت عدالت و انصاف نشان نمی دهند و اگر غیر از این باشد سقوط حتمی است از ابتدای تشکیل جوامع این زمینه ها وجود داشته و در ایران نیز بسیار از حکمروایان خود را داعیه دار اجرای عدالت می دان

دانلود گزارش کارآموزی وکالت و امور حقوقی

تقسیم باقیمانده ماترک با تجویز انتقال منافع
خیانت در امانت تصرف مال غیر
الزام به تنظیم سند رسمی ثبت نکاح
دسته بندی حقوق
فرمت فایل doc
حجم فایل 898 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 275

فهرست مطالب 

عنوان.......................................... صفحه

پیشگفتار.......................................... 1

 بخش اول : امور حقوقی............................. 2

غبن فاحش ......................................... 3

الزام به ایفای تعهد.............................. 12

مطالبه وجه و اعسار از پرداخت هزینه دادرسی........ 16

فسخ قرارداد اجاره................................ 19

صدور حکم به جهت وصول مهریه از ماترک و احتساب هزینه دادرسی    23

فسخ قرارداد بیع.................................. 27

رفع مزاحمت و ممانعت از حق........................ 30

احضار از پرداخت محکوم به ........................ 32

تخلیه مورد اجاره ................................ 34

الزام به تنظیم سند رسمی ......................... 38

ابطال رأی داور مرضی الطرفین ..................... 44

تجویز انتقالمنافع ............................... 50

تجویز تعدیل اجاره بها ........................... 52

تقسیم باقیمانده ماترک با تجویز انتقال منافع ..... 55

موت فرضی ........................................ 58

تحریر مهر و موم ترکه ............................ 61

تغییر نام شناسنامه .............................. 63

تنفیذ وصیت نامه ................................. 65

تقاضای صدور گواهی افراز ......................... 68

خلع ید .......................................... 70

فروش مال غیر .................................... 72

فسخ قرارداد تخلیه منزل مطالبه اجور معوقه ........ 75

تخلیه ........................................... 79

تخلیه مورد اجاره ................................ 81

فصل دوم: امور کیفری

خیانت در امانت تصرف مال غیر ..................... 86

جعل ............................................. 88

اعمال ماده 696................................... 90

قتل غیر عمد ..................................... 92

فریب در ازدواج .................................. 94

آزادی مشروط و تخفیف مجازات ...................... 96

ترک انفاق ....................................... 98

جعل سوء استفاده از امتیازات .................... 100

صدور چک بلامحل خیانت در امانت ................... 105

تصرف عدوانی و فروش مال غیر ..................... 109

ربا خواری ...................................... 112

فصل سوم: امور خانوادگی

فسخ نکاح ....................................... 115

مطالبه نفقه و تعیین نفقه ....................... 117

ازدواج مجدد .................................... 119

الزام به تنظیم سند رسمی ثبت نکاح ............... 121

اجازه ازدواج مجدد .............................. 123

تقاضای صدور گواهی عدم سازش ..................... 125

صدور گواهی عدم سازش و طلاق باستناد ماده 130 ق.م.. 133

طلاق توافقی ..................................... 140

تقلیل نفقه ..................................... 142

اثبات زوجیت .................................... 144

قرار تأمین خواسته مطالبه نصف دارایی باستناد بند الف عقدنامه 147

افزایش نفقه فرزندان ............................ 151

فصل چهارم: تجدید نظرخواهی

ایفای تعهد ..................................... 153

رفع رطوبت ...................................... 165

الزام به فروش دستگاه مورد مشارکت و تقسیم سهم حق الطرفین 171

استرداد شیربها ................................. 176

مطالبه وجه ..................................... 180

استرداد سند مالکیت ............................. 184

ابطال اجرائیه .................................. 190

الزام به ساختن مقبره ........................... 196

فصل پنجم: اطفال

رانندگی بدون گواهینامه منجر به قتل غیر عمد ..... 208

توهین و اهانت به مأمورین ....................... 212

شرکت در نزاع دسته جمعی و اخاذی ................. 215

ایراد ضرب و جرح عمدی ........................... 217

فصل ششم: اجرای احکام کیفری

مزاحمت تلفنی ................................... 222

تخریب اتومبیل و قدرت نمایی و جریحه دار کردن عفت عمومی    225

کیف ربایی ...................................... 232

سرقت مسلحانه ................................... 236

سرقت مقرون به آزار ............................. 239

تفخیذ، رابطه نامشروع، شرب خمر، نگهداری آلات ماهواره 243

تجاوز و فریب(زنای غیر محسنه) ................... 251

برگزاری پارتی و شرب خمر ........................ 259

لواط ........................................... 264

فصل هفتم:اجرای احکام مدنی

توقیف عملیات اجرایی در یک قطعه زمین ............ 268

قلع و قمع مستحدثاث ایجادی و نیم عشر دولتی ...... 270

پیشگفتار

حقوق ، عدالت، قانونمندی و قانونگرایی از شعارهای است که حکومتهای بسته به شدت و ضعف علاقمندیشان به آنها سر می دهند، حکومتها خود را وفادار به این مسایل و اجرای قانون ورعایت عدالت و انصاف نشان نمی دهند و اگر غیر از این باشد سقوط حتمی است. از ابتدای تشکیل جوامع این زمینه ها وجود داشته و در ایران نیز بسیار از حکمروایان خود را داعیه دار اجرای عدالت می دانسته اند.

ادیان الهی و غیر الهی نیز بر این امر صحه گذارده و مردم را تشویق به اجرای قانون می نمودند، چه اگر رعایت قانون و عدل و انصاف نباشد، سنگ روی سنگ بند نمی گردد. خداوند در قرآن کریم در سوره بقره آیات 282 و 283 مردم را به نوشتن سند، درزمانی که معامله ای انجام می دهند، دعوت می نماید و در سورة دیگر مانند سورة نور ، حدود الهی را در مورد فاسقین و جنایتکاران ، مشخص می نماید.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به رهبری حکیم قانونمند حضرت امام (ره) ، ایران نیز، به یکی از داعیه دارترین حکومتهای پایبند به قانون وانصاف و عدالت تبدیل گشت و دولتهایی که پس از هم ، به منصب قدرت می رسیدند، تحقق عدالت اجتماعی و قانون و قانون گرایی و قانونمندی را وعده می‌دادند در همین راستا، قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب تصویب و به مرحله اجرا گذارده شد و سیستم قضایی سابق فسخ گردید.

سپاس خدای عز و جل که نعمت نوشتن و اندیشیدن را به اینجانب عطا نمود تا بتوانم با فکر و اندیشه، قلم فرسایی نمایم و شکر خدا که چنین فرصتی جهت مطالعه و تحقیق در پرونده های محاکم دادگستری ایجاد نمود و این امر میسر نمی شد جزء با تأسیس کانون مشاوران و وکلای دادگستری (ماد 187).

 

فصل اول

امور حقوقی

کلاسه پرونده : ....

خواهان: ....

خوانده: ...

خواسته: فسخ قولنامه مورخ 27/4/77 و 8/6/77 (معاوضه) به لحاظ غبن فاحش مقوم به 12.580.000

شرح نتایج حاصله پرونده و اقدامات جاری:

شرح دادخواست: احتراماً خواهان ملک پلاک ثبتی ... را به مبلغ 21.500.000 تومان تقدیم گردیده با یک قطعه باغ خوانده که به صورت قولنامه‌ای مالک می باشد به مبلغ 20.000.000 تومان معاوضه نموده است و معاوضه در ملک درهامش قولنامه ها توضیح داده شده است. خواهان اطلاع یافته که مورد معاوضه (باغ خوانده) در زمان معامله بیش از 6 میلیون تومان ارزش گذاشته و خواهان مغبون شده است مطابق مادة 416 ق.م مغبون اختیار فسخ دارد لذا موکل وفق مادة 420 مبادرت به ارسال اظهار نامه نموده است از محضر دادگاه صدور حکم اعلام فسخ قولنامه های فوق (معاوضه) به لحاظ غبن مورد استدعا است.

...

دانلود گزارش کارآموزی وکالت و امور حقوقی

دانلود ترجمه مقاله ارتباط بین تعهد در قبال نام تجاری و رفتار شهروندی نام تجاری مربوط به کارکنان خطوط هواپیمایی: نقش اعتماد


دانلود ترجمه مقاله ارتباط بین تعهد در قبال نام تجاری و رفتار شهروندی نام تجاری مربوط به کارکنان خطوط هواپیمایی: نقش اعتماد

دانلود ترجمه مقاله ارتباط بین تعهد در قبال نام تجاری و رفتار شهروندی نام تجاری مربوط به کارکنان خطوط هواپیمایی نقش اعتماد Linking brand commitment and brand citizenship behaviors of airline employees “The role of trust”

دانلود دانلود ترجمه مقاله ارتباط بین تعهد در قبال نام تجاری و رفتار شهروندی نام تجاری مربوط به کارکنان خطوط هواپیمایی: نقش اعتماد

ترجمه
ترجمه مقاله
مقاله انگلیسی
مقاله فارسی
تحقیق
مقاله
کارآموزی
داکیومنت
Powerpoint
کامپیوتر
دانلود
دانلود ترجمه مقاله ارتباط بین تعهد در قبال نام تجاری و رفتار شهروندی
Linking brand commitment and brand citizenship behaviors of airline
employees The role of trust
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 426 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32

چکیده

علیرغم رشد روز افزون علاقه به درک رفتارهای مربوط به نام تجاری کارکنان در صنایع هوایی، تحقیق در این زمینه بر تاثیر تعهد کارکنان به نام تجاری و محدود کردن حمایت تجربی تاکید دارد. اگرچه تعهد به نام تجاری، رفتارهای تجاری کارکنان را تبیین می کند، تعهد در یک ارتباط از طریق اعتماد موثر خواهد بود. بنابراین، این تحقیق به یکپارچه سازی اعتماد به نام تجاری پرداخته و به تجزیه و تحلیل رابطه بین اعتماد به نام تجاری و تعهد به نام تجاری بر رفتارهای شهروندی نام تجاری کارکنان می پردازد. داده ها از 523 حاضر در پرواز شرکت هواپیمایی جمع آوری شده است. یافته ها نشان می دهند که اعتماد به نام تجاری، تاثیر معنی داری بر رفتارهای شهروندی نام تجاری داشته همچنین تاثیر تعهد به نام تجاری را برروی این رفتارها وساطت می کند. یگانگی این تحقیق،  ادغام اعتماد به نام تجاری برای تاثیر آن بر تعهد و رفتارهای شهروندی نام تجاری کارکنان و همچنین ارائه حمایت تجری برای رابطه آنها در زمینه صنایع خطوط هوایی می باشد.

واژه های کلیدی: اعتماد به نام تجاری، تعهد به نام تجاری، رفتارهای شهروندی نام تجاری

1.مقدمه

بسیاری از محققین به بررسی نقش رفتارهای حمایتی کارکنان از نام تجاری جهت خدمات مربوط به نام تجاری پرداخته اند . به این علت که نام تجاری معمولا نویدبخش خدمات  بوده و خدمات مربوط به نام تجاری بر درک کارکنان و نوید نام تجاری تکیه دارد. بنابراین، با افزایش اهمیت کارکنان، برندینگ داخلی بعنوان ابزاری جهت ایجاد نام تجاری شرکت به وسیله هم ترازی دیدگاه کارکنان و رفتارآنها با نوید برند ظهور یافته است.

 

 

a b s t r a c t
Despite the growing interest in understanding employees' brand related behaviors in the airline industry,
the research in this area mainly focus on the effect of employee brand commitment and limit the
empirical support as well. Although, brand commitment explains brand behaviors of employees,
commitment in a relationship usually works through trust. Therefore, this study integrated brand trust
and analyzed the relation between brand trust and brand commitment on brand citizenship behaviors of
employees. Data were collected from 523 flight attendants of a corporate airline company. The findings
reveal that brand trust has a significant effect on brand citizenship behaviors as well as it mediates the
effect of brand commitment on these behaviors. The uniqueness of this study is the integration of brand
trust for its effect on commitment and brand citizenship behaviors of employees as well providing
empirical support for their relationship within the context of airline industry.

1. Introduction
Many researchers have appreciated the important role of employees'
brand supporting behaviors for services branding (Aurand
et al., 2005; Burmann and Zeplin, 2005; Burmann et al., 2009; Gapp
and Merrilees, 2006; Papasolomou and Vrontis, 2006; Punjaisri and
Wilson, 2007). This is because brand is usually considered a
promise for services (Ambler and Styles, 1996; Berry, 2000), and
services branding relies on employees' understanding and delivery
of the brand promise (de Chernatony and Segal-Horn, 2001).
Therefore, with the increased importance of employees, internal
branding has emerged as a mean to create a corporate brand by
aligning employees' attitudes and behaviors with the brand
promise.

دانلود دانلود ترجمه مقاله ارتباط بین تعهد در قبال نام تجاری و رفتار شهروندی نام تجاری مربوط به کارکنان خطوط هواپیمایی: نقش اعتماد

دانلود کارآموزی گزارش طراحی نظام های مالی شرکت خاک صحرا


کارآموزی گزارش طراحی نظام های مالی شرکت خاک صحرا

مدیریت دانش و چگونگی اداره و هدایت یک سازمان برای رسیدن به اهداف آن است بنابراین، هدف مدیریت دستیابی به نتایج مطلوب در جهت تحقق بخشیدن به هدف های سازمان است

دانلود کارآموزی گزارش طراحی نظام های مالی شرکت خاک صحرا

کارآموزی گزارش طراحی نظام های مالی شرکت خاک صحرا
طرح سیستم حقوق و دستمزد
طرح دریافت و پرداخت
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 196 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 95

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

بخش اول :

 

    مدیریت و وظایف آن  

1

بخش دوم :

 

    طرح حسابداری مالی

11

    طرح دریافت  و پرداخت

47

    آیین نامه تنخواه گردان

57

بخش سوم :

 

     طرح سیستم حقوق و دستمزد

69

     طرح مجوزهای مالی

86

 

 

بخش اول

 

مدیریت و وظایف آن

 
مقدمه:

- مدیریت دانش و چگونگی اداره و هدایت یک سازمان برای رسیدن به اهداف آن است. بنابراین، هدف مدیریت دستیابی به نتایج مطلوب در جهت تحقق بخشیدن به هدف های سازمان است.

- برای دست یابی به این هدف، مدیریت میبایست وظایف کلی زیر را انجام دهد:

  • برنامه ریزی
  • سازمان دهی
  • تصمیم گیری
  • ایجاد هماهنگی
  • کنترل

انجام وظایف بالا را تنها مسئولیتی که با سمت “ مدیر “ در سازمان فعالیت میکنند، بر عهده ندارند. در واقع این وظایف در سطوح مختلف سازمان به درجات وجود دارد و تقسیم می گردد.

 

نظام

نظام یا سیستم، مجموعه به هم پیوسته ای از اجزایی است که برای دستیابی به هدف یا هدف های مشترک و از پیش تعیین شده ای، با یکدیگر در ارتباط متقابل قرار دارند. این ارتباط به گونه ای است که کارکرد هر جزء بر کارکرد دیگر اجزا نظام تأثیر

گذاشته و در عین حال از آنها تأثیر می پذیرد.

بنابر این هر گونه انحرافی که در چگونگی کارکرد جزئی از یک نظام پیش آید، باعث میگردد که کل آن نظام در رسیدن به هدف پیش بینی شده، با دشواری روبرو شود.

 

هدف های هر نظام مالی

هر نظام مالی، به عنوان یک نظام اطلاعاتی، مجموعه ای است متشکل از نظام های فرعی دیگر که به منظور تحقق هدف های معینی، با یکدیگر متقابلاّ در ارتباط هستند و بدنه نطام مالی را تشکیل میدهند.

مهمترین این هدف ها عبارتند از:

  • o برنامه ریزی عملیات مالی
  • o اعمال کنترل های لازم
  • o برقراری نظام گزارش دهی در مورد عملیات مالی
  • o تسهیل آموزش کارکنان مالی ساز مان و ارتقا سطح دانش حرفه ای آن ها

 

هدف ها و ویژگی های نظام های مالی طراحی شده

هدف های نظلم های مالی طراحی شده به طور کلی همان هدفهای نظام مالی یاد شده در بند “3“ این نوشته می باشد که به منظور دستیابی به آن ویژگی های زیر در

 تهیه و طراحی نظام های مالی ملحوظ نظر بوده است:

  • o انطباق با وضعیت عینی و شرایط ویژه ژ مشخص شرکت، برای این منظور کوشش شده تا با شناخت دقیق واقعیت های موجود و محدودیت های آن، نظام های مالی به گونه ای تهیه شوندکه پاسخگوی نیاز های شرکت و رافع
    نارسایی های آن باشد.
  • o قابلیت انعطاف در برابر تغییرات احتمالی، در صورتی که اعمال تعدیلات و یا تغییرات جزیی در جایی از نظام ها ضرورت یابد، ساخت کلی آن انسجام خود را حفظ خواهد نمود.
  • o جامعیت از این نظر که کلیه فعالیت های مالی شرکت را در بر میگیرد. لازم به یاد آوری است که نظام های مالی در کلیات خود وظیفه جمع آوری و انعکاس کل عملیات مالی شرکت را بر عهده دارند. بنابر این نظام های مالی می بایست در بر گیرنده همه نظام های فرعی ای که به نوعی با عملیات مالی شرکت مرتبط، و بخشی از آمار و اطلاعات مالی هر شرکت در انها ایجاد و منعکس میگردد، باشند.
  • o سهولت فهم و سادگی اجرا، در تهیه و تدوین نظام های مالی توجه لازم نسبت به موارد زیر شده است:

اولا فهمیدن سیستم برای کارکنان آسان باشد، ثانیا اجرای سیستم به سادگی میسر گردد. به این سبب، از پیچیدگی های غیر ضروری در طرح مصرا پرهیز شده است.

مراحل انجام کار

- تهیه و طراحی نظام های مالی هر سازمانی مستلزم گذر از مراحل مختلفی است که در زیر برای آشنایی با اساسی ترین آنها به اختصار این مراحل توضیح داده میشود:

1(  اولین مرحله از فعالیت های شناخت، بررسی اولیه است. در این مرحله شناخت کلی وضعیت شرکت مورد نظر میباشد. در بررسی اولیه، اطلاعاتی در خصوص نوع شرکت و فعالیت های آن، میزان گستردگی فعالیت ها و حجم عملیات لازم. چگونگی نیروی انسانی، مشکلات و نارسایی های موجود و هدف های مدیریت گرد آوری میشود.

 

2(  شناخت :

- تهیه و طراحی نظام های مالی بدون شناخت کامل و دقیق وضعیت شرکت مقدور نیست. شناخت خود از دو مرحله جداگانه تشکیل می شود:

الف) شناخت اولیه: بررسی کلی فعالیت ها و عملیات شرکت را منظور نظر دارد،

ب) شناخت تفصیلی: که طی آن مشاور جزئیات تمامی فعالیت ها، روش های انجام کار، نحوه تقسیم وظایف و مسئولیت ها، چگونگی تخصیص نیروی انسانی و

نحوه ارتباط فعالیت ها با یکدیگر را مورد بررسی دقیق و مطالعه قرار می دهد.

- پس از تکمیل شناخت هر یک از موضوعات، نتایج بدست آمده با مسئولین مربوط در شرکت در میان گذاشته میشود.تا بدین وسیله از درستی اطلاعات گرد آوری شده اطمینان حاصل گردد، افزون بر این مشاوران مشکلاتی را که طی انجام عملیات شناخت با آنها روبرو شده اند با مسئولین شرکت مطرح میکنند تا بدین ترتیب، از بروز مشکلات مشابه احتمالی در مراحل بعدی عملیات پیشگیری شود.

 

3( تهیه و طراحی نظام های مالی:

- پس از انجام عملیات شناخت، اطلاعات گرد آوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرند، مشاوران در ضمن تجزیه و تحلیل این اطلاعات، مشکلات و تنگناها، نارسایی ها و کمبود های نظام مالی موجود را مشخص نموده و درباره آن ها به بحث و تبادل نظر می پر دازند.

- کار طراحی نظام های مالی پس از مطالعات و بررسی های یاد شده و دستیابی به ره یافت های علمی، صورت میگیرد.

- مشاوران، مسئولین شرکت و مدیریت مالی شرکت را در جریان طرح های پیشنهادی قرار داده و از نظریات آن ها در خصوص طرح های مزبور مطلع می شوند. روشن است که مشاوران ضمن حفظ استقلال خود در تهیه و طراحی نظام ها، باید به میزان توان شرکت برای پذیرش و جذب طرح های ارائه شده و نیز بهره گیری از نظریات مثبت مسئولین شرکت توجه نمایند. به طور کلی در رودن کار طراحی نظام های مالی، مشاوران می بایست همواره هدف ها و ویژگی های آن را مد نظر داشته باشند.

- نظام های مالی پس از تهیه و طراحی و پس از مکتوب و نهایی شدن مجموعه ای را تشکیل می دهند که در اختیار شرکت قرار می گیرد.

 

4) اجرای نظام های مالی:

- پس از ارائه نظام های مالی به مسئولین شرکت، حساس ترین مرحله کار یعنی اجرای نظام ها آغاز می شود. هدف نهایی از طراحی نظام ها، اجرای آن ها است.

انجام موفقیت آمیز این مرحله، مؤید انطباق نظام های مالی ارائه شده با وضعیت عینی هر شرکت و کارآیی آن در پهنه عمل خواهد بود.

- برای اجرای نظام ها، لازم است تمهیداتی در نظر گرفته شود. در واقع ابتدا ضروری است امکانات مورد نیاز تهیه شود. همچنین نسبت به آماده سازی محیط اقدام گردد. برای نمونه موارد زیر را میتوان نام برد:

  • o ایجاد سازمان مناسب انجام کار
  • o تأمین و یا تکمیل نیروی انسانی
  • o تهیه و چاپ فرم ها، اعم از فرم ها و کارت ها
  • o پیشنهاد فراهم نمودن فضای لازم برای کارکنان 

- از دیگر اموری که جزو تدارکات اجرا محسوب می شود، حصول اطمینان از

بخش نامه مدیریت مبنی بر تغییر نظام های مالی و لازم الاجرا بودن نظام های جدید است.

- پس از انجام تدارکات بالا، بایستس مسئولین و کارکنان با طرح های مربوط به کار خود آشنا شده و از مزایای آن ها و ماهیت تغییرات بوجود آمده آگاهی یابند.

- با توجه به ارائه روش های نوین در نظام های مالی در واقع، پیاده کردن نظام های مالی جدید، در گرو آموزش کارکنان و ارتقاء سطح دانش فنی آن ها است ( که آموزش عمومی آن ها در ابتدای طراحی نظام های مالی انجام شد ) توجه بیشتر به امر آموزش هنگامی ضرورت می یابد که شرکت در استخدام پرسنل مجرب لازم دچار محدودیت باشد.

 

روش های اجرای نظام های مالی

- اجرای نظام های مالی به یکی از روش های زیر ممکن است:

 

1/ روش مرحله ای:

- در این روش، عملیات اجرا به چند مرحله یا فاز تقسیم میگردد، که عملیات هر مرحله بر اساس برنامه زمان بندی خاص به اجرا در می آید. در صورتی که دامنه عملیات گسترده و نظام های مالی جدید پیچیده باشند این روش برای اجرا به کار گرفه می شود.

2/ روش موازی ( همزمان ) :

- در این روش، با توجه به عدم اطمینان نسبت به کفایت تخصص کارکنان و نیز به منظور حصول اطمینان از قابلیت اجرای سیستم در حین پیاده کردن آن،
نظام های قدیم و جدید به طور همزمان مورد استفاده قرار می گیرند. بدین ترتیب، جایگزینی نظام جدید به جای نظام قدیم به تدریج و پس از آشنایی کارکنان مربوط با آن صورت می پذیرد.

 

3/ روش جایگزینی کلی نظام جدید:

در صورتی که دامنه عملیات گسترده نبوده و نظام های مالی جدید بالانسبه به سادگی قابل اجرا باشد و نیز سطح تخصص کارکنان شرکت تعویض کلی و یک جای سیستم را ممکن سازد، ار این روش استفاده می گردد.

در انتخاب روش اجرای نظام های مالی، مدیران بایستی با اتکا بر شناخت کامل خود از وضعیت شرکت (که بیانگر عواملی از قبیل فوریت اجرا، سطح تخصص کارکنان، خواست مدیریت و نیز گسترش دامنه عملیات است ) و نیز پیچیدگی نظام های مالی جدید، تصمیم گیری نمایند.

 با توجه به مطالب پیش گفته، روش جایگزینی برای پیاده کردن نظام های مالی طراحی شده دز شرکت خاک صحرا، مناسب تشخیص داده شده ( بخش حساب ها و صـدور اسناد روزنامه، با توجه به مجمـوعه عوامل یاد شده به صـورت مـوازی اجـرا

گردد).

پس از انجام مراحل مختلف اجرا، نظام های مالی جدید تا حدود زیادی مستقر می گردد. ولی معمولا حصول اطمینان از اجرای کامل نظام ها، مستلزم کنترل های بعدی طی یک دوره نظارت و مراقبت می باشد.

 

دانلود کارآموزی گزارش طراحی نظام های مالی شرکت خاک صحرا